Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

fredag 30. mars 2012

Styrke

Kjære deg

Hvor henter man styrke fra? Når det stormer som verst i livet? Når man sitter på sidelinjen i sitt eget liv og intet ligger i egne hender? Noen vil henvise til religionen og Gud/Allah/Buddha eller andre guddommer. Men stilner det stormen i hjertet eller livet? Jeg vet ikke, for jeg er ikke troende. Men styrke må jeg ha, for å kunne leve.
Som alltid ser man verden fra eget ståsted. Innimellom forsøker man å sette seg i en annens sted, forsøker å føle seg inn i en annens situasjon. Men er det egentlig mulig? I forsøket på å finne ut hvor man kan hente styrke, ser jeg at det reises flere spørsmål og gis færre svar. Men slik er det ofte. Man begynner med en enkelt tråd og plutselig sitter man med en hel vev av tråder.
Og kanskje svarene ligger i mellomrommet mellom trådene i veven?



Hilsen liv

8 kommentarer:

  1. Hvor tankefuldt du skriver, ja jeg ved heller ikke altid hvor jeg skal finde styrke :-) Tusind tak for din kommentar, jeg føles bedre i dag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var godt at du føle deg bedre. Jeg skriver ofte for å sortere tanker og få sett på ting jeg synes er viktig. For meg.

      Slett
  2. Godt spørsmål!Det finnes nok ikke noe fasitsvar, men jeg tror at styrken finnes i et hvert menneske.Jeg har i alle fall opplevd det slik. Når det trengs, mobiliserer vi krefter vi ikke ante vi hadde.I mellomrommet mellom trådene i veven, sier du. Det var et vakkert bilde. Tror det forklarer det meste i grunnen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg håper jo det, at styrken finnes. For livet ruller videre, det skal jo leves.

      Slett
  3. Noen ganger henter jeg styrke i mine mest skrøpelige sider.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mange steder man finner styrke fra og kanskje fra de skrøpeligste sidene?

      Slett
  4. Sterk blir man av motgang,som det er mye av her i livet,det er noe som heter att en kom styrket utav det,ja,men på vilken bekåstning,.En kan bli for sterk også,utenpå ,men inni seg er en ikke det.Er en for sterk kan det en dag si PANG,.Hadde eg ikke hatt Gud og henvent meg til og fått hjelp,da hadde eg kanskje ikke sittet her,eg hvet med sikkerhet att eg har fått hjelp fra Han,eg er kristen,men en behøver ikke vere det for og få bønnesvar.Den styrken vi får når vi er midt oppi noe det vere seg sorg etter en har mistet en nær og kjær,eller andre ting,den styrken en får da er fra høyere hold det er sikkert.Ha en fin dag KLEM:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt å få styrke, få hjelp til å kunne fortsette. Noe ligger vel i oss og en tro kan berge mye. Motgang gjør sterk? Ja en passende dose, men for mye, er for mye og knuger og knuser istedet for å bygge. Klem

      Slett