Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 23. januar 2014

Flis i finger'n

Kjære deg.
Jeg sitter og kjenner på en flis, i fingeren. En liten flis, brukket av, slik at pinsetten ikke får tak. Et irritasjonsmoment. Ikke farlig, ikke stort, men veldig tilstede, i min bevissthet. Og fingeren.
Samme hva jeg gjør med hendene, flisen ber stadig om oppmerksomhet. Og får det.
Jeg har pirket med nål, prøvd å rispe i huden over, slik at jeg kan få trukket ut den irriterende, lille flisen, men til ingen nytte. Jeg er ikke venstrehendt.
Slik er det med mange småting man misliker, om det er ordet man skal bruke. Småting som tar større og større oppmerksomhet og nesten fyller alle tankene, til slutt. Ting som ikke er verdt tiden man bruker på dem. Ting som skyver unna viktigere ting, som burde vært tatt tak i.
Men flisen i fingeren forhindrer det.
Nå skal jeg bruke et gammelt råd. Smøre på grønnsåpe og sette på plasterlapp. Kan hende jeg får tatt tak i det jeg skal, etter på. Etter at flisen er ute.






Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar