Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

søndag 26. februar 2012

Kjære deg.

Et hus er ikke alltid et hjem. Selv om man bor der i år, føler man det ikke som et hjem. Det endres og legges til rette og man håper, hver morgen, at i dag vil dette føles som hjem.
Ingenting har endret seg. Husværet er like lite hjemlig som ellers. Det får en til å undres på konseptet hjem. Og på dette med å føle seg hjemme.
Hva gjør et sted til hjem, der man finner seg til rette og føler seg på plass?

Ikke mitt, bare sett.

Hilsen liv

4 kommentarer:

  1. Men sommerheimen er jo hjem..hva har sommerheimen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg undrer meg stadig på hva det er som skiller et husvære fra et hjem. Ikke har jeg funnet svaret heller.
      Jeg tror det har noe med trygghet å gjøre. Men hva slags trygghet?

      Slett
  2. Trygt er vanskelig.
    Fravær av uro? Selvfølgelig fravær av redsel.
    Tilstedeværelse av en plan? En plan som ikke stresser. Men roer.Flere plan.
    Lukt. Lukt har med trygghet å gjøre. Lukter trygt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lukt,ro og jeg har funnet en faktor jeg egentlig ikke hadde tenkt på. Her, i vinterboet er det ikke utsikt til så mye annet en trær og litt slikt. I sommerheimen har jeg utsikt.
      Kanskje det er det jeg mangler, Utsikt?

      Slett