Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 2. august 2012

Skilsmisse

Kjære deg.

"Min separasjon angår bare meg", var meldingen. Klart og utvetydelig sa den "Hold deg unna". Og jeg holdt meg unna. Den gangen. Så ble den kansellert, separasjonen. Endringer gjorde det "nødvendig", ble det sagt. Jeg så det første bruddet og gjenforeningen og tenkte mitt. Og undret meg. Men endringen var der og den ville jeg bare akseptere og omfavne.
"Vi bryter opp, jeg blir syk av dette" var neste melding. Oppbruddet kom og det ble taust.Var det min feil? Ikke vet jeg. Hverken om bruddet var min feil eller hva som egentlig var årsaken til det hele. For tausheten råder fortsatt.
Jeg venter og tenker. En skilsmisse angår langt flere enn de to som ikke kan leve sammen lenger. Ringvirkningene er kanskje ikke opplagte for de to voksne som bestemmer seg, men de merkes. Av mange flere. Og lager hull, i hjerter.




Hilsen liv.

14 kommentarer:

  1. Innom med ein klem...
    Ikkje alltid ein kan vite kva som er rett, tie eller tale?
    Men uansett .. Det vil smerte fleire enn ein anar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sikkert og visst, men man vil kanskje ikke se det? KLem.

      Slett
  2. Så godt du skriver. Ofte kan det hjelpe å sette ord på tankene og følelsene for å klarne litt opp i toppen. En dag av gangen, og husk at det er i mørket du ser stjernene. :)

    Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Ønsker deg en fortsatt fin mandag! Ny uke, nye muligheter:)

    Hilsen Marit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for ros. Jeg undrer meg alltid.Det bevirker skriving og skriving bevirker forståelse, tror jeg. Ha en flott uke.

      Slett
  3. Det gør ondt at se andres smerte uden at kunne gøre eller sige noget. Måske skal man bare være der og give en klem.
    Det hjælper at sætte ord på smerten og tankerne, når livet viser tænder. Det kan også hjælpe andre med at forstå deres egen sorg og følelser.
    Kram fra mig.
    :)
    Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for klem. Det å være hjelpeløs på sidelinjen er vanskelig. Men man blir til signalet kommer. For det kommer nok. Om andre leser og kanskje forstår at eget liv også berører andre, er det noe bra. Klem tilbake.

      Slett
  4. sender deeg ein klem og håper vegen framover blir litt lettere ...

    takker for så koselige ord på bloggen min - monikaklemma

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for klem. Alt er en overgang og noe endres til stadighet. Livet også.

      Slett
  5. Så godt du skriver om de vonde, vanskelige tingene...Dette er noe som trengs å settes ord på. Takk for at du gjør det, er ærlig og åpen. Det gjør sterke inntrykk på meg. Du er modig. Og jeg ønsker deg gode, - bedre dager fremover - også sender jeg deg en god klem..med ønske om en fin helg videre...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Noen ganger må noen sette ord på det som er vondt, også.

      Slett
  6. .. og her popper mormor Inger opp og både vet og forstår hvor vondt det kan være...
    Varme tanker og klem til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Inger. Jeg tror at de som er "innviklet" i en skilsmisse ikke er oppmerksomme på ringvirkningene, på godt og vondt. For det er klart at det kan være en vanskelig og ikke minst vond prosess. Og står man på sidelinjene, så står man der.
      Takk for tanker og klem.

      Slett
  7. Min mann og jeg har vært gift i omtrent syv år nå. Vi var lykkelig gift med to barn, for den siste måneden begynte jeg nå å merke litt merkelig oppførsel fra ham og noen uker senere fant jeg ut at mannen min ser noen. Han begynte å komme sent hjem fra jobb, han bryr meg nesten ikke om meg eller barna lenger. Noen ganger drar han ut og kommer ikke en gang hjem igjen i ca 2-3 dager. Jeg gjorde alt jeg kunne for å rette opp dette problemet, men alt var forgjeves, jeg ble veldig bekymret og trengte hjelp Da jeg surfe på Internett en dag kom jeg over en webside som antydet at Dr. Igbinovia kan hjelpe med å løse ekteskapelige problemer, gjenopprette ødelagte forhold og så videre, så jeg følte at jeg skulle prøve ham, så jeg tok kontakt med ham, og han gjorde en trylleformel for meg bare to dager min mann kom til meg og ba om unnskyldning for de gale han gjorde og lover å aldri gjøre det igjen siden da alt har gjort kom tilbake til det normale. Jeg og familien bor lykkelig sammen igjen .. Takk til Dr. Igbinovia. Hvis du trenger en stavebeslag som kan kaste en spell som virkelig fungerer, foreslår jeg at du kontakter ham. Han vil ikke skuffe deg. Dette er e-posten hans: doctorigbinovia93@gmail.com eller WhatsApp / viber +2348144480786 ta ting for gitt og det vil bli tatt fra deg

    SvarSlett
  8. Jeg kan ikke takke Dr. EKPEN TEMPEL nok for at jeg hjalp meg med å gjenopprette glede og trygghet i ekteskapet mitt etter mange problemer som nesten fører til skilsmisse, takk Gud for at jeg mente Dr. EKPEN TEMPEL til rett tid. I dag kan jeg si til deg at Dr EKPEN TEMPEL er løsningen på det problemet i ditt ekteskap og forhold. Kontakt ham på (ekpentemple@gmail.com)

    SvarSlett