Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

onsdag 17. april 2013

Omsider vår?

Kjære deg.
Man venter alltid og nå har man ventet på vår, drømt om vår og lengtet etter vår. Gradestokken viser flere varme grader og synker ikke så ofte under 0. Man er lykkelig for regn, det tar med seg sneen. Man surmuler slett ikke fordi gummistøvler og paraply blir nødvendig, med en gang.
Så endrer det seg, i takt med søle, pollenflukt i luften og veistøv på vinduene stiger klagene og man begynner å vente på sommer.
Hva gjør at man ikke er fornøyd med nået? Hvorfor har man slik hast? Jeg tror man hadde hatt det bedre med å leve litt langsommere.
Har disse noe med vår travelhet å gjøre?


Hilsen liv

6 kommentarer:

  1. Jeg tror du har rett..vi har for mange dingser.
    På hytta har jeg ingen..etter at jeg fikk den nye telefonen min,måtte jeg gjøre avtale med meg selv: Ikke Internett på hytta! Bare god tid. Og ro.
    Hm..

    SvarSlett
    Svar
    1. For mange dingser, for mang tidstyver. Og kanskje urealistiske forventninger. Kanskje vil dette dingsehysteriet gjør oss, ikke direkte travlere, men glemsomme? Vi glemmer å leve nå og her. Kanskje :)

      Slett
  2. Å haste frarøver en muligheten til å stå i noe. Som for eksempel seg selv. Og da blir det kanskje det rundt oss som får størst plass. Og det er vel det som er mest synlig en gjerne ønsker kontroll over. Men å ta kontroll over årstidenes gang er vel likevel litt utopisk, samme hvor synlige de er. Da er det bedre å søke mot øyeblikket. Som jo er bitte lite. Men som det likevel er mulig å få øye på om en vender blikket dit.

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    SvarSlett
    Svar
    1. Livet består jo av alle disse bittelittene, øyeblikkene og mellomrommene. Festina lente - Skynd deg langsomt burde kanskje vært mer fremtredende? Men jeg mener ikke at man skal bli sirup og sige avsted. For mye og for lite forderver det meste (noen sier alt).

      Årstidenes gang får være i fred, i alle fall for meg. Det forhindrer meg likevel ikke i å klage en smule :)

      Ha en deilig dag :)

      Slett
  3. Jeg elsker at lægge mig på græsset og bare se op i himmelen, mens jeg lytter til fuglene og insekterne. Jeg mærker også alle de genkomne dufte omkring mig og nyder det.
    Jeg kan synke ind i dette øjeblik uden tanker for andet. Det er helse for sjælen. :)

    SvarSlett