Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 20. desember 2018

Førjulstanker

Kjære deg.
Nå kommer julen stormende mot oss. jeg er ikke  helt sikker på hva jeg synes om det.

Nå skal det medgis at jeg forfeiret litt jul i helgen: Besøk hos Bror og svigerinne, og min eldste kom også. Mat og drikke var, som alltid, upåklagelig, der i huset.
Og tiden forsvant fort.
Latter og pakker, vin og vitser, Jo da, det var en god tid, tross slarkete ryggrad og hvinende hofte.
Søvnen skulle nok ha vært lenger før jeg satte kursen mot barnebarn og datter to.
Vi måtte bli kjent først, min yngste datterdatter og jeg, vi hadde aldri snakket med hverandre før. Litt tid tok det, før jeg fikk være Mo. Men snart kunne fanget være en fin plass å sitte. Og min dattersønn kom opp fra "hulen" og forklarte den minste at jeg var en Mo. Og hva det innebar.
Min eldste datterdatter kom hjem fra celloøvelse og holdt en spontankonsert for sin Mo. Skulle bare ønske det hadde vært litt mindre behov for smertestillende.
Snart var det veien hjem og tilbake til gamle gutter og gamle vaner.

Å sove i egen seng hjalp mye på en vond rygg, men likevel var noe på tok på mandag (og tirsdag). Et savn, et egoistisk ønske om å se dem alle, mye oftere, slo an en meget blå tone.
Nå ja. Tell dine gleder. Det gjør jeg. Og tenn et lys i stedet for å forbanne mørket.



Hilsen liv

2 kommentarer:

  1. Av av av av! Jeg håber, at når du får sovet og strakt ud, så gør ryggen mindre ondt. Hvad siger lægen? Min læge mener, at man kan gøre meget i dag.
    Mine smerter er anderledes, men når jeg får sovet rigeligt bliver smerterne mindre - der er muskelsmerter og der er ét eller andet med lænden og ryg-leddene, - det bliver mindre efter lang tids søvn. I dag sov jeg 12 timer + lidt mere om eftermiddagen!!!
    Jeg har taget én smertestillende da jeg vågnede - lidt efter at jeg vågnede - og det hjælper mig med at komme igang. Mit højre ben var lige ved at knække sammen under mig, men det kan jeg godt klare nu uden at falde. Jeg passer på, passer ***meget*** på!!!
    Klem til dig! :)

    SvarSlett
  2. Min søte lege sier: Tren litt, hvil litt, sov og få blomster i kinnene.
    Jeg sover ikke rett mye. Har jeg en god natt, kan jeg sove hele seks timer. Men jeg har blitt litt flinkere til å sove på dagen.
    Jeg er ikke så flink med profylaktiske tabletter heller. Alltid litt for sen, slik at det rekker å gjøre skikkelig vondt før jeg tar til vettet. Og hiver innpå. Men jeg skal snekre meg en ribbevegg slik at jeg kan få strukket ryggen ordentlig ut.
    Så bra at ditt ben ha blitt sterkere. Gleder meg over det.
    Klem på deg ❤

    SvarSlett