Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

lørdag 5. januar 2019

Og så ble det lørdag

Kjære deg
I går, før jeg sovnet, lå jeg og tenkte over det jeg skulle/ville gjøre i dag. Og det var ikke småtterier.
Gjør du det samme, sånn på terskelen til søvnen?
Måke vekk resten av sneen på verandaen, men den ligger der faktisk fortsatt.
Pusse av puspotemerker på verandadør og spisestuevindu, ikke gjort.
Stryke middagsbordduken før min datter kommer for å spise pinnekjøtt, like krøllete ennå, den duken.
Støvsuge rundt ovnen, hm ... støvsuging gjør vondt i både skulder og hofte, står over.



Så hva har jeg gjort, bortsett fra å være på nettet?
Tømt ovnen for aske.
Vasket opp, vel, jeg har igjen jernpannen min.
Lagt pinnekjøttet i bløt. og skiftet vann en gang.
Laget kaffe, og drukket den.
Hengt opp ny toalettrull, til og med av den bløte, behagelige sorten
Surret rundt som en hodeløs høne? Jadda. Det kan jeg.

Nå skal jeg finne meg en brødskive, ha på leverpostei og agurk, og spise.

Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar