Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

onsdag 2. januar 2019

Krevende forhandlinger, sier Siv og Erna

Kjære deg
Nå begynner de med forhandlinger for å kunne få dannet en flertallsregjering i Norge. Og DET blir vanskelig sier de involverte og eksperter og så videre.
Milevis og nesten ikke til å bygge bro over ulikhetene, sier de.

Et lite tips:
Det kommer til å komme klager i mediene, De ulike partirepresentantene vil kalle hverandre uansvarlige og kravstore. Ekspertisen vil kaste frem ulike scenario, snakke om mulige brudd, kanskje et lite symbolsk brudd vil komme (time out), men så, etter passende tid, vil de impliserte tre frem for kameraene, klemme hverandre og si: "Jammen var det hardt, men vi klarte det" og en borgerlig flertallsregjering vil være et faktum.

Var det egentlig noen fare for at de ikke skulle bli enige? Neppe. En stasminister og en partileder som har klart å dra partiet sitt inn i regjeringssalene etter mange år i ødemarken, gir ikke opp regjeringsdrømmen så lett. Krykkepartiene har allerede glemt alle fortredeligheter, lokkemat og løgner og alt er bare fryd og gammen. VI HAR EN BORGERLIG FLERTALLSREGJERING; HALLELUJA, for å låne i alle fall ett ord fra Krf.

Men er det bra for landet og innbyggerne? Jeg tviler.
Kan vi stole på våre politikeres vilje til å gjøre det beste for land og folk og ikke bare "meg og mine venner"? Jeg tviler.


Jeg tar en kopp kaffe i mellomtiden.
Hilsen liv

2 kommentarer:

  1. Jeg tviler også. Håper de ikke lykkes, men tviler på det også. Sukk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaja, det er som det er og vi blir vel neppe forbauset, verken du eller jeg, over tilsynelatende vansker og uenighet.
      MEN vi kan jo håpe 😊
      Klem

      Slett