Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 28. februar 2019

Om alder

Kjære deg
I dag vil jeg skrive om alder. Jeg vil skrive om kronologisk alder og følt alder.
Dette året er det 74 år siden jeg  hylte meg inn i verden. Jo da. Vitterlig, vel nesten 74 år. Det er den tiden jeg har tråkket rundt på jorden. På godt og vondt. Ofte mye godt,

Men jeg forstår ikke helt "alder". Kan hende fordi min indre kalender ikke samsvarer med den ytre? Og fordi jeg skulle egentlig ha vært død. Første gang, 09. 04. 1960, men da var det bare sjelen som ble drept. Den 15. august 1917  stoppet hjertet, stoppet livet, stoppet jeg. DET var mørkt.
Kan jeg kjøre fra det?


Så sitter jeg her og lurer. Hva er er alder?
Misforstå meg rett. Jeg er glad for at ingen av mine utganger fra tiden ble sementert, men - hvor gammel er jeg? 2?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar