Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

søndag 3. februar 2019

Post it

Kjære deg.
Post it eller gule lapper, som småttene i familien kaller det, henger på kjøleskapet mitt.
Husk ditt, gjør datt, kjøp slik og for all del husk dette.

Skal disse gule lappene ha noen reell hensikt, må man huske å fjerne dem etter hvert. Tok et lite overblikk i dag. Der var det mye rart.
Huskelapper for legetimer i desember (joda,  timene ligger i kalenderen og på telefonen min også), send julekort, kjøp kaffe, ikke glem kaffefløte.

Nå ble den kaffefløten brukt til mer enn kaffe. Siden veldig få (av mine) bruker det, ble det overskudd. Jeg får så dårlig samvittighet om jeg kaster mat, så kaffefløten ble brukt til morgengrøten av havre. Det smakte i grunnen ikke så verst.



En enmannshusholdning krever mye fryseplass for en som ikke er videre glad i samme maten to dager på rad. Gjør unntak for supper, får-i-kål og lapskaus. Men ellers. Har jeg fisk til middag en dag, frister det lite med det samme dagen etter. Og det er omtrent umulig å få kjøpt EN SKIVE ørret, av det ferske slaget. Så da kjøper man det man kjøper og fryser halvparten.
Det tar gjerne litt tid før jeg finner igjen resten av ørreten.

Nå ja, jeg fant igjen en skive av lammestek, den skal bli frikassé i morgen :) Og kanskje eplekake til dessert.
God middag

Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar