Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

tirsdag 5. mars 2019

Jammen, det var ikke det som var meningen

Kjære deg.
Dette er den meste brukte setningen på norsk, tror jeg. Alle bruker den, noen i god tro og erkjenner siden at de ikke hadde tenkt seg om. Andre bruker den for å skjule sin agenda og atter andre skyver ansvaret over på alt og alle andre.

Et kjent ordspråk sier at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Men så er det vel slik da, at virkeligheten og realitetene kommer i veien for de gode hensiktene. Jfr. å gjøre noen en bjørnetjeneste.



Hva er det neste som ikke skulle være meningen? Forurensning av Repparfjorden? At enda fere faller ned i fattigdomshullet fordi man skal "få flere i arbeid"? Eller fordi man ikke overskuer konsekvensene?  Nei for det var og er ikke meningen, skal vi tro de regjerende styrker. Og om vi for et bittelite øyeblikk trodde at de forsto noe som helt, motbeviser de vår tro. Og så kommer den samme gamle visen: "Dere har misforstått".

Misforstå gjerne det bildet jeg låner av Morten Ingeman,

2 kommentarer:

  1. Der er så få politikere, som er gode til at argumentere for at vi ikke skal sende unge mennesker ud i livet uden en god uddannelse. Jeg vil tro at Danmark er i krise på det punkt, idet der er sparet på uddannelserne og fordi karakter-præstationer er så afgørende for de unge mennesker. Der er mange, som ikke kan klare presset. Antallet af depressioner, stress og andre psykiske sygdomme stiger - noget kan forklares med at man tidligere ignorerede den slags dårligheder, men ikke alt kan forklares på den måde.

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg er glad for at jeg ikke er skoleelev lenger.
    Meritokratiet strekker sine tentakler helt ned i barnehaven.
    Klem på deg ❤

    SvarSlett