Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

lørdag 30. mars 2019

Prokrastinering

Kjære deg.
I dag vil jeg skrive om å somle, utsette eller finne måter å unngå å gjøre ting.
Det er sent i mars, våren har begynt å vise seg frem i små knopper, tidlige og spede krokusskudd og lange gule rakler på hasselhanntrærne. Nysetid.

I dag var det rimelig godt vær på formiddagen og jeg tenkte jeg ville se etter våren i nærleiken, kom så langt at det bare var uteskoene, jakken og kamera som manglet.
Så tittet jeg på vinduene mine.
De hadde virkelig behov for en vask og noen rene gardiner. Jeg satte meg ned og diskuterte med meg selv. HADDE jeg virkelig lyst til å gå tur? Formen er guffen for tiden. Jo, jeg burde virkelig gå tur. Både for moro skyld og for helsens skyld.

Jeg tittet på vinduene. Måtte de vaskes nå? Jeg kunne fortsatt se ut og gardinene var ikke alt for skitne, nei, jeg kunne så visst trygt gå på tur.
Så hva gjorde jeg? Kjente det stakk i høyre ankel, lurte på hvilke sko jeg skulle bruke, nå, for ankelen måtte få støtten sin.
Viktigheten av turgåingen ble mindre og mindre. Fant ikke skoene jeg kunne bruke, ikke at jeg lette så veldig, men ...


Jeg vasket vinduer.

Hilsen liv

8 kommentarer:

  1. Jeg skiftet gardiner i dag, sengetøy i går. Våren er i anmarsj.
    Klem til deg ❤

    SvarSlett
  2. Tar det litt av gangen, så ordner det seg.
    Så på vinduene, det ene trenger omvask, men ikke i dag.
    Våren er i anmarsj
    Klem ❤

    SvarSlett
  3. Akk ja, det er mye som står på vent. Men hvem vet når virketrangen slipper løs?
    God søndag til deg, klem -

    SvarSlett
    Svar
    1. Virketrangen opptrer ulikt, synes jeg 😊
      Men det er gøy at den kommer på besøk ❤
      God søndag og en kle, ❤

      Slett
  4. Man vet aldri med virketrangen, men jeg merker at den trenger seg litt på. Nå:) God søndag! Klemmer om og på -

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom den på besøk.
      Min snakket om klesvask. det var noe med en haug gardiner 😉
      Klem ❤

      Slett
  5. Den kom. Og gikk. Og snart kommer den igjen. Til alt som står på vent��
    Klem ❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid noe som står på vent, noen ganger er det hjernen.
      Klemmer❤

      Slett