Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

tirsdag 22. mars 2022

Krigstrett

 Kjære deg

Man sier at man blir krigstrett. Noen soldater sier det, noen sivilister sier det, men "de på toppen" sier ikke det, i alle fall er det ikke mange.

At mennesker som blir direkte berørt, det være seg militære eller sivile, blir krigstrette sier seg nesten selv. Død og fordervelse på alle kanter. Man har begravet sannheten og mistilliten gror. Tillit i det hele tatt har fått et skudd for baugen.



Og så har du slike som meg, som blir krigstrett av alle overskrifter, bilder og artikler og som egentlig vil gå i hi og komme frem igjen, når våpengny og det siste skudd er historie.

Hilsen liv

2 kommentarer:

  1. Jeg tænker at Ukrainere er de eneste, som kan tillade sig at være krigstrætte. For min part spørger jeg ved hver nyhed "er der noget jeg kan gøre", og hvis svaret er "nej" eller "næsten ingenting", så spørger jeg om nyhed og billeder har historisk intesse, - noget, vi aldrig må glemme? - i så fald ser jeg kort og uddrager essensen og glemmer resten.

    Jeg kan ikke gøre noget ved kampvogne på vej mod Kjev (Kyiv er amerikansk stavemåde af lyden kiev). Men jeg kan huske at russerne har begyndt en angrebskrig - og man kan få meget at vide om politisk ledelse. Det kan have betydning ved næste valg. Så meget interesse og tid for de ting, men ikke mere.

    Min egen situation er lykkelig, i så mange henseender; og så tænker jeg at det er godt i det mindste at folk i andre lande ved, at et politisk styre kan være ganske fornuftigt og fredeligt.

    SvarSlett
  2. Du har rett i det Donald.
    Klem på deg <3

    SvarSlett