Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

søndag 30. april 2023

I utakt eller takt?

 Kjære deg

Tiden går, jeg er fortsatt litt i utakt med tiden. Ikke skriver jeg så mye heller. Du vet jeg har flyttet? Fått en ny "tumleplass"? Den har invitert til refleksjon og noen aha-opplevelser. 
Men jeg kommer ikke i takt med tiden, her heller. Ikke helt.
Jeg ser mange flere mennesker enn før, snakker oftere med folk jeg setter pris på (pluss noen jeg ikke setter pris på)
Hva vil jeg? Si det, det vet jeg egentlig ikke selv. Jeg tror jeg har funnet det helt greit "å la livet skje meg". 
Men, en ting har jeg oppdaget om meg selv. Jeg trives med eget selskap, jeg trives med bøker, musikk og blomster. Jeg trives med "syras" som strekker seg over tid. Jeg gleder meg over farger som klinger sammen. Jeg synes det er fint at noen ikke klinger sammen, like som ikke alle mennesker klinger sammen. Og det er vel slik det må være?

Så var det tiden da. Kjipt å våkne grytidlig, for det gjør jeg fortsatt. Kjipt å ikke kunne kjøre "Brandeburgerkonserten" på full guffe klokken fire i natten. Det bor tross alt andre i samme i hus. Ultrakjipt at "mine" butikker ikke åpner før ti. Jeg er helt klar for "shopping" klokken 7. Mine butikker er snart ikke tilstede lenger, en etter en har de lagt ned eller flyttet til helvesteshus.
Mat får jeg jo tak i, nesten døgnet rundt, men ikke glidelåser, fine stoffer og akvarellfarger eller godt papir, det er langt verre. 

Jeg skal ikke klage for mye, for fortsatt har jeg bokhandelen i første etasje (åpner kl. 10.00), er jeg ikke i humør til å lage mat selv, er det ikke langt til ferdiglaget.
Skulle jeg ønske meg en god flaske vin, er det heller ikke langt dit. Men det er lenge å vente, noen ganger. 

På denne tiden pleier våren å vise seg i all sin prakt, nå er den en smule forsinket. Verandakaffe må inntas i varmedress og votter, men det endrer seg. 
Helsemessig har jeg det rimelig bra, så jeg burde være fornøyd. Blir nok det når jeg kommer i takt med tiden. Og ved neste "syras" skal lage denne fuglen.


Kan være ensomt å være morgenfugl helt alene.
God vår.


Hilsen liv

7 kommentarer:

  1. Jeg kender godt dette at forretningerne som man kender, lukker. Frisøren er død. Farvehandleren har lukket og først var der en damefrisør, så var der noget helsebutik, tror jeg, og nu er der vist modetøj, som så mange andre steder.
    Men angående akvarel farver, så mener jeg at man kan købe dem i storbyen, og at de forretninger, som ligger dér, har stort udvalg.
    Det er værre med musik, noder. Man må købe på nettet! Eller låne på biblioteket. Men det er da ikke værst.
    Så det der er værst er at man savner sine kære.

    Jeg vet godt at butikkene du kjenner stenger. Frisøren er død. Koloristen har stengt og først var det damefrisør, så var det en eller annen helsebutikk tror jeg, og nå er det vel moteklær, som så mange andre steder.
    Men angående akvarellfarger så tror jeg at man får kjøpt dem i storbyen og at butikkene der har et stort utvalg.
    Det er verre med musikk, noter. Du må kjøpe på nett! Eller lån på biblioteket. Men det er vel ikke det verste.

    Det verste er å savne mine kjære.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har så rett, det verste er å savne sine kjære. Etter hvert som vi blir eldre, blir de borte og tomrommene blir flere og større.
      Klem på deg <3

      Slett
    2. Klem på dig også! <3

      Slett
  2. Så hyggelig at du hører fra deg igjen. Jeg kjenner meg igjen i dette at butikker som jeg gjerne besøker åpner for sent. Mange åpner kl. 10, noen til og med 11! Men jeg er redd jeg har liten innflytelse på dette. Men så får de mindre besøk fra meg da.
    Brandeburgerkonsertene er herlig å høre på. Jeg hadde de på øret en gang jeg satt lenge i tannlegestolen.
    Ha en flott vår, og fint å høre fra deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre fra deg også. Våren kommer sakte, men den kommer. Mens jeg ventet måtte jeg sy meg en vårquilt. Den er god å trekke over bena når jeg sitter og leser.
      Ha en flott vår du også

      Slett
  3. Hei Annemor! I dag er det Norges Dag? Så må vi sende en hilsen! Klem på deg ❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Donald. Massevis av folk ute, tog x 3 (barnetog, russetog og borgertog) Musikk type korps klokken 08.00 og siden har det gått slag i slag. Litt kald vind, men strålende vær.
      Klem på deg <3

      Slett