Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

mandag 7. august 2023

Blir man noensinne for gammel?

 Kjære deg.
Nå er festivaltiden i byen over. Jeg har trasket, lyttet, skravlet (ikke under konsert, det er ufint), hatt besøk, sittet vondt, (men sittet), spist, drukket og hatt det alle tiders, i flere dager.

I dag er det mandag. Jeg har såre føtter og støl stump, men er såre fornøyd. 
Har lyttet til noen jeg hadde bestemt meg for å lytte til. Fått noen flotte musikalske overraskelser av unge musikere jeg ikke hadde tenkt å lytte til. Blitt litt skuffet over en lydmann som ikke gjorde jobben sin godt nok. Smilt til og av andre festivalgjengere, hilst på gamle kjente som man kun ser under festivalen.
Fått med meg høljregn, tordenvær og haglskurer og sol.
Vært litt irritert over at to konserter kolliderte og jeg måtte velg bort en.
Gynget og sunget. 
Sett på månen og tenkt at jeg er heldig. Heldig som kunne og orket, for det er litt slitsomt.
Vellykket helg, helt klart.

Nå er det ett år til neste gang jeg skal putte ørepropper i ørene og nyte.





Hilsen liv

7 kommentarer:

  1. Høres herlig ut, vel overstått og ja, skravling er ufint på konserter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle tro folk hadde bedre vett, men det har de ikke. Godt å se at du er i farta, du også. Går det bra?

      Slett
    2. Det går. Ingenting i veien med hue mitt, kroppen derimot strever litt. Men - det går bra, alt i alt.

      Slett
    3. Det er noe med kropper, etter hvert som årene siger på. Man får være glad for at man kan, når man kan

      Slett
  2. Det var dejligt at høre du nød koncerterne. Nu er det to måneder siden. I har nok haft både gode dage med sol og varme og så nogle perioder med styrtende regn. Det kan jeg jo se på yr.no.

    Men man må glæde sig over det, man har, og man opdager nyt: "... flotte musikalske overraskelser av unge musikere jeg ikke hadde tenkt å lytte til. "

    Det kunne jeg godt lide at læse! <3 Klem på deg.

    SvarSlett
  3. Hov anonym var Donald (http://dax2.wordpress.com/

    Det var dejligt at høre du nød koncerterne. Nu er det to måneder siden. I har nok haft både gode dage med sol og varme og så nogle perioder med styrtende regn. Det kan jeg jo se på yr.no.

    Men man må glæde sig over det, man har, og man opdager nyt: "... flotte musikalske overraskelser av unge musikere jeg ikke hadde tenkt å lytte til. "

    Det kunne jeg godt lide at læse! <3 Klem på deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det som er så deilig med festivaltiden, man får noe man ønsker seg, man får morsomme overraskelser og så er det musikk over alt. Og naturligvis er det noe som går skeis eller kolliderer.
      Man har en egen linje på universitet her i byen som har blues som fag. Artig. Så er det en stor flora av unge som samles for å spille for sin egen og andres fornøyelse. Og "Gamle helter" gir ut musikk på nytt. Herlig. Klem på deg <3

      Slett