Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 7. april 2022

Hva styrer?

Kjære deg.
Penger. Penger styrer alltid. Og før man hadde mynter og sedler, var det hvor mye sølv eller gull eller andre verdifulle ting som kunne legges på bordet.
Om du vil vite mer, ta en titt her.


https://no.wikipedia.org/wiki/Pengenes_historie

Nå var det ikke den monetære styringen jeg tenkte på. Nei, hva styrer mine inntrykk av verden? Pro tempore er det krigen i Ukraina, det produseres spaltemeter og timevis av videoer og nyhetssendinger om dette. 
Noen ganger tror jeg at vi glemmer andre hendelser/saker som burde kreve vår oppmerksomhet. Men i den massive og høyst forståelige teppebombingen (dumt skrevet) så tilsløres annet. Som burde bli sett.

Som jeg sa til en venn:

Jeg husker Ukraina, men jeg husker også at jenter fortsatt ikke får undervisning i Afghanistan.
Jeg husker Ukraina, men jeg husker også sultkatastrofene i Afrika.
Jeg husker Ukraina, men jeg husker også trusselen mot Stillehavsøyene grunnet klimaendringer.

Men gjenspeiles dette i mediene?



Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar