Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 22. mars 2012

Når hjertet blør

Kjære deg.

Hva gjør man når hjertet blør? Ikke på grunn av harde ord eller harde hender. Men når det blør av taushet, avvisning og kulde? Hva gjør man når man har trodd at det meste man gjorde var riktig? Og man får det i ansiktet at det ikke var det. Tvert i mot. Det var feil, ondskapsfullt og ikke minst egoistisk. Og hjertet blør.
Hva gjør man når man ikke får spurt? Man tier.Og hjertet blør.
Hva gjør man når ens kjærlighet er uønsket? Man elsker videre. Og hjertet blør. Hva gjør man når man ikke blir tilgitt? Man tilgir og forsøker å leve videre. Men hjertet blør. Når slutter hjertet å blø?


Hilsen liv

12 kommentarer:

  1. Må bare akseptere at den andre har det synet den har. Og kanskje en dag får denne en større forståelse? Eller ikke?

    SvarSlett
  2. Aksepten er der og håpet er der, men hjertet blør. Likevel.

    SvarSlett
  3. Hvis vi accepterer, opgiver så ikke håbet?
    Hjertet bløder jo stadig.
    Sorgen stjæler vores livsmod.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke, men håpet var det som l¨å igjen i Pandoras boks, så det finnes vel alltid? Ett sted? Sorg tærer.

      Slett
  4. Jeg tror på tid.
    Tid kan gjøre ting ingen andre kan.
    Dette var vondt å lese.
    Jeg håper Tid arbeider.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tid gjør mye. Tid kan lege og kanskje få stoppet.
      Det hender at liv ikke er godt. Da hjelper det å skrive. Om vondt.
      Tid sa at hjertet skulle få tid og blø ferdig, men at det ble nok ferdig.
      Til slutt.

      Slett
  5. Du skriver så vackert och jag känner mig så träffad. Vi har nog upplevelsen av ungefär samma sak när det kommer till en viktig relation som fått hjärtat att blöda. Mitt blöder ännu, varje dag, men där är också fler stunder då solens strålar når in i hjärtat och lyser upp dagen.

    Ha en fin vecka!
    Emma

    SvarSlett
    Svar
    1. dager hvor hjertet blø mindre, kommer og går, men det stopper ikke helt. Man håper og ønsker, men vet at en selv bare må si, Ok, slik er det og ta tiden til hjelp.
      Og tiden glatter ut og legger en slags bandasje på. Men det stopper ikke, helt .

      Slett
  6. Kunne hjertet og fornuften bare arbejde sammen, men hjertet vil altid bestemme over vore følelser (känslar). Var det rigtigt oversat?
    Det gør ondt, men vi skal glæde os over, at vi har haft noget så smukt og dejligt, at det stadig smerter.
    Det har beriget vores liv på godt og ondt.

    SvarSlett
  7. Man bruker følelser også på norsk. Ja man skal være glad for det gode. Det er sikkert, men det er ikke alltid like lett.
    Jeg tror nok at det alltid vil ligge en liten rift igjen, men det må man leve med.

    SvarSlett
  8. Ja hjertet mitt blør,det går ikke over,det blør for en som er meg så nær som det går og vere ner ,som eg har båret under mitt bryst.En som ikke vil ha noe med meg og gjøre lenger,sånn er det bare.KLEM:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Sannsynligvis går det aldri over, det mildnes, men vill ikke bli helt borte. Det er vel bare å ta tiden til hjelp? Og leve som best man kan?

      Slett