Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

tirsdag 6. mars 2012

Ondskap

Kjære deg.
Hva vet om den og hvordan oppdager vi den? Xantippen hadde et innlegg som fikk meg til å tenke på akkurat det. Hva tror vi vi vet? Er det det stygge, ekle og forvridde som er ondt? Eller er det som det pleier., det onde gjemmer seg like gjerne bak en vakker fasade og velmenthet. Jeg er i villrede. Som så ofte før.
Hvordan skal jeg kunne se det onde? Før det rammer meg?
Mykt og slett ikke ondt




Hilsen liv

4 kommentarer:

  1. Noen ganger kan vi ikke se.De farligste gangene,kanskje.. Det betyr at faren alltid er der. For at vi ikke har sett. Før det er for sent.
    Jeg tror det er livet?
    Det er kanskje av og til like vanskelig å se hva som er godt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror det er de farligste gangene. Når vi ikke kan se og tror at alt er bra.
      Jeg tror også det er livet.

      Slett
  2. Kanskje vi burde slutte med å bekymre oss for hva som er for ondt, og hva som er for godt, og bare leve?

    SvarSlett