Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 15. mars 2012

Søvn

Kjære deg.

Søvn er et gode. Nok søvn og god søvn gjør godt. Ikke alle er forunt god søvn og blir lettere grinete. I en tid har døgnet hatt for få sovetimer og det gjør meg sliten. Det får meg til å tenke på barn som heller ikke får sin "rettmessige" søvn. Disse barna som er travle på dagen, enten i barnehage eller på skole. De har noen ganger en lengre "arbeidsdag" enn et voksent menneske.
Når de er i familiens "lune skjød" skal de ha "kvalitetstid" med de voksne. Og det kan ta tid. Hva gjør det med barn at de ikke får nok søvn? Det er mange som har meninger om det.
Jeg har ikke så mange, men kjenner at jeg blir sløv, utilpass og har lettere for å glemme. Og jeg er et voksent menneske. Får du nok og god søvn? og gjør "dine" mennesker det?


Hilsen liv



4 kommentarer:

  1. Jeg blir litt gal hvis jeg ikke sover. Er velsignet med er godt sove-hjerte,jeg sover bort syk,trist,trøtt,lei..egentlig alt som er vanskelig.
    Jeg er enig med deg. Noen barn sover altfor lite! jeg treffer ofte trøtte unger i skolen.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg sover litt sånn i hytt og gevær. Og blir utrolig trett. og grinete og ukonsentrert.
      Nok og god søvn må man ha. Men jeg er ikke velsignet med et godt sovehjerte, så da så.

      Slett
  2. Eg får sikkert nok søvn,men roter en del om natten,og derfor sover eg for lenge utover dagen,har snudd døgnet sier dem til meg,men MÅ eg opp tidlig så klarer eg det også,men kan legge meg tidlig ,for må lese på sengen og er det en god bok kan eg lese hele natten,så slik er min rytme.Barna trur eg ikke får nok søvn,noen selfølgelig,men sånn eg ser på barnebarna mine så begynner dem i 8 tiden med legging,men di er ikke sovnet før i halv ellve tiden.Og så er det opp tidlig og har en lang skule dag foran seg,og masse lekser når di kommer hjem,ikke rart di blir slitne.
    Men eg er no gammel så min rytme kan vere slik,får sikkert di timene eg skal ha,også blir eg heldigvis ikke sur om eg er trett,men hukommelsen min er det så som så med,men skylder på alderen der !!Klem:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Du setter vel fingeren på et ømt punkt, Dette med for lang dag er vanskelig for mange barn. Og det er ikke alltid at gammel kunnskap er ønsket av den yngre garde. Synd i grunnen. Klem

      Slett