Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

torsdag 15. november 2012

Hvilken makt har vi?

Kjære deg.
I dag vil jeg spørre deg om noe. Vi, du og jeg som blogger, har vi noen makt? Utover makten over vårt eget tastatur? Spiller våre innlegg noen rolle? Endrer vi verden på noen måte. Jeg leser at noen ser seg selv som en del av den fjerde statsmakt. At blogger, facebookgrupper og twitringer endrer verden. Skjer det på grunn av, ved de sosiale mediers medvirkning eller er ingen av delen relevante. Når det gjelder endringer av samfunnet? Bare noen enkle betraktninger på en torsdag.



Hilsen liv

8 kommentarer:

  1. Jeg håper og tror at vi har det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bare undrer. Noen ganger håper jeg, andre ganger tror jeg.

      Slett
  2. Vi har mere indflydelse/magt, end man skulle tro. Jeg er flere gange blevet citeret ordret på offentlige medier.
    Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Der kan man se. Man har altså en innflytelse.
      God søndag til deg :-)

      Slett
  3. Tja, jeg tro´kke det. Ikke mye makt i min drodling om mer og mindre uvesentligheter på bloggen min. Sett i den store sammenheng.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan vel være slik også. Jeg vet neimen ikke :)

      Slett
  4. Hvis vår blogging betyr noe for noen få, betyr det jo mye! Jeg har ikke så lang fartstid i denne bloggverden, men har fått mange hyggelige tilbakemeldinger om at det er godt å lese og at mange kjenner seg igjen. Da vet man at man ikke er alene om tanker og opplevelser. Og det er godt for den som blogger også. Derfor vil jeg bare si at om det ikke er makt, så er det iallefall felles glede, sorg, opplevelser og man er kanskje med på å gjøre hverdagen bedre for noen få. Det er som kjent bedre enn ingen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe er alltid bedre enn ingenting :-)

      Slett