Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

onsdag 28. august 2013

Ventetid

Kjære deg.
I løpe av ditt liv skal du vente på mye. På bussen eller toget, på "den eneste rette" (som kan hende ikke er den eneste rette), på å vinne i lotto, på en annen årstid eller dag. I det hele tatt, mye av livet er ventetid.
Hva gjør vi i og med ventetiden? Jeg tror det beror på hva vi venter på.  Og hvilket lynne hver og en av oss har.
Noen er flinke til å vente og bruker ventetiden godt. Både produktivt, rent fysisk og produktivt når det kommer til sjel og tanker.
Men noen ventetider er vonde. Der hvor det er uvisshet om hva man venter på er det ekstra vanskelig. Og det kan drive den som venter til sammenbruddets rand.
For kombinasjonen uvisshet og ventetid kan gjøre det.
I dag vet jeg at noen venter, i uvisshet om hva som har skjedd.
Og uvisshet trekker krefter, flere krefter enn man skulle kunne tro.
Jeg håper de som venter i dag, får svar.
Er du en av dem som venter i uvisshet? Da har du min medfølelse. Det er kanskje det eneste jeg kan tilby, her og nå.


Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar