Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

onsdag 19. mars 2014

Valgets kval.

Kjære deg.
Hver eneste dag foretar man valg, bevisste valg og ikke fult så bevisste. Noen valg må man ta og noen valg blir tatt for en, av andre, uten at man egentlig kan gjøre fra eller til. Noen valg tar livet selv for deg.
Selv om valget ikke blir tatt, bevisst og overlagt av deg selv, har det konsekvenser. Dermed er det duket for nok et valg. Egen reaksjon. Hvordan velger jeg å møte konsekvensene?
Grave meg ned i detaljer? Banne og sverte og gå i svart? Gå inn for å gjøre det beste ut av det valget som ble tatt for meg?
Til syvende og sist er det vel de valg som gjelder, de man foretar på bakgrunn av hendelser, ord eller egne valg. For det er klart, de valg man selv gjør, er ikke alltid de rette, de kan virke riktige der og da, mens konsekvensene viser at det var feil valg.
Hvor havner man da? Jo, tilbake i "valglokalet". Hvordan velger jeg nå? NÅ som jeg har fått et bedre overblikk? NÅ som konsekvensene av de valg jeg gjorde viser seg?
velkommen tilbake til valglokalet som heter livet. Gjør ditt valg.


Hilsen liv

2 kommentarer:

  1. Jeg spørger også så tit mig selv, om jeg gjorde det rigtige i forskellige situationer. Så kan jeg godt blive ramt at tvivl og selvbebrejdelser. Hvad nu hvis osv?. Det kan virkelig gøre ondt i sjælen at genoverveje ens handlinger.
    Så må vi bare huske på de følelser og muligheder, vi havde i situationen. Man handler jo ud fra de muligheder, der var til rådighed, og ville sikkert vælge det samme i dag, hvis det hele var magen til.
    Ingen kan vælge rigtigt hver gang, men gøre sit bedste. Selv Gud træffer mange gange forkerte valg.
    Kram
    Kirsten

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv Gud velger forkjært, det hender vel det .
      Valg blir vel alltid gjort fra det ståstedet og de informasjoner man har, der og da. I etter tid kan det nok vise seg at feil har blitt gjort.
      Klem

      Slett