Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

tirsdag 26. februar 2019

Slik gjør du

Kjære deg
I dag har jeg skummet førstesidene på en del nettaviser og funnet: "Slik gjør du ... Slik vet du ..." Det begynner å bli tydelig at erfaringer og kunnskap ikke lenger gis direkte mennesker i mellom, at mange mennesker lever uten å kunne mye av det som var selvsagt for meg. At det ikke er så mye hverdagslig samhandling innenfor hjemmets vegger.



Forundret? Ikke egentlig, men jeg blir litt trist når jeg ser unge mennesker som ikke kan håndtere en analog telefon med nummerskive. Jeg undrer meg over hvordan og hvem, utenom spaltemetre med selvhjelp i aviser, skal fortelle om hvordan du steker kjøtt, møblerer hytta  (om du har) hvordan du tar vare på hud og babyer. I det hele tatt, dette som ble gitt fra generasjon til generasjon i ord og handlinger.

Hilsen liv

2 kommentarer:

  1. Enig, det er nok mye simpel kunnskap som går tapt, i rasende fart. Og jeg liker ikke når oppskriftene trenger seg inn på områder hvor jeg foretrekker å tenke selv, takk.
    Synes også det er pussig at ungdom ikke skjønner at strømførende ledninger og togskinner er livsfarlige.

    SvarSlett
  2. Står ikke no' om det på facebook eller instagram og da vet man ikke.
    Tragisk nok ser det ikke ut til at de kan lese noe som ikke er på en skjerm heller.

    SvarSlett