Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

lørdag 8. juni 2019

Rasfare, sa yr.no

Kjære deg
Og jammen har de rett. Det har foregått saker og ting i min hage, som har involver gravemaskiner, grøfter, nylegging av kloakkrør, (og vannrør) elektriske kabler og datadingsekabler. Påfylling av jord i bratt skråning. Ny jord i hage. Pakking av jord. Enkelte steder har de pakket så godt at det blir dammer og sølegroper. Andre steder har de ikke pakket godt nok, der raser det.
De trakk opp røttene i for stor utstrekning, der raser det. Det er to ras som stadig raser litt og litt. og jeg titter litt betuttet på dem.
Nå betyr ikke disse  rasene noen fare for huset jeg bor i, men jeg synes synd på dem som bor nedenfor. Løsmasse fraktes av vann ut på det som skulle være gressmatte og blomsterbed.
Nå har det regnet i flere dager og det har kommet mye ned. Fortsatt skal det regne i natt og i morgen, minst. Det nærmeste raset strekker seg nesten en meter inn fra kanten.
Jeg har varslet, men grunnet fridager og helligdager kan man intet gjøre før på tirsdag- Det kan kanskje bli nødvendig at de gjør noe før.
Nå ja, jeg har gjort det jeg kunne. Slik så det ut i begynnelsen.


Nå er det ikke slik lenger. Når det ikke er så bløtt, skal jeg ta bilde av rasene.
Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar