Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

mandag 29. juli 2019

Klager du over varmen?

Kjære deg.
Vi er ikke friske om vi ikke har noe å klage over, sa naboen i min barndom. Om vinteren er det for kaldt og den er alt for lang. Våren kommer ikke som den skal og noen klager sin bitre nød over skisporene som forsvinner.
Vårregn kommer heller ikke når det skal, noen ganger kommer vårregnet som sne. Og så blir det varmt, og kaldt, og vått, og frost, og varmt igjen.

Begynner å bli varmt, nå, sa bussjåføren i dag. Jeg nikket enig.
Godt bussen har ac, sa bussjåføren. Jeg nikket enig.

Jeg hadde kjent de 28 varme gradene, solen og lukten av varm asfalt en stund. Bussholdeplassen min har stor mangel på skygge. Til gjengjeld blir man fryktelig våt og forblåst der, når det er slikt vær. Men skygge? Nei.


Jeg kjenner ettervirkningene etter å ha vært død. Jeg er mer vár for varme og kulde, nå. Jeg tåler mindre oppognedvær.  Så når kroppen krangler, pusten blir ugrei og ledd krangler mer enn vanlig og det er sol ute, vet jeg at det er mer en 24 grader i luften.
Og kan jeg, søker jeg skygge eller går inn.



Men klage over været (mer enn absolutt høyst nødvendig) gjør jeg ikke og sier: Nyt varmen, sommeren og gleden... Det snur kanskje fortere enn du tror.
God sommer.

Hilsen liv

4 kommentarer:

  1. Jeg og kroppen min liker ikke denne varmen, men jeg prøver å holde klagingen innen husets fire vegger.
    God tirsdag -

    SvarSlett

  2. Heisann! Lenge siden sist. Jeg sender ut en liten invitasjon om å delta på Blogger´s Sunday Walk til alle som har vært med før. Det er nå blitt enklere å delta via InLinkz. Intensjonen er den samme: å få bloggere vekk fra skjermen en liten stund for å lee på beina, og så dele opplevelsene fra turen. Prøver nå også med en felles upretensiøs foto-oppgave. Hadde vært riktig hyggelig om du blir med siste søndagen i oktober. Har til hensikt å ha et innlegg mandagen før for å opplyse om BSW høst. Så følg med. Velkommen, beste hilsen Vilt og vakkert
    Her kan du se siste deltakelse: https://fresh.inlinkz.com/party/5dc2d5d10ea14d8e998763457dc8c8ab

    SvarSlett
    Svar
    1. Det høres trivelig ut.
      Skal se om helsen holder.
      Klem

      Slett