Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

lørdag 7. september 2019

Uff da

Kjære deg
Du har fått med deg at det er lokalvalg i år?
Da skulle man tro at det er de lokale politikerne, de lokale sakene og hva de "lokale innbyggerne" ønsker som dominerer media?
Skulle ønske det.

For å ta ett eksempel
Jeg bor et sted hvor det ikke er en eneste bom, det kan nok komme, men finnes ikke nå. Hvorfor er det så om å gjøre å tute meg ørene fulle om hvor forferdelig/flott det er med bommer?
Jeg leter med lys og lykte (til og med i den lokale blekka) om hvordan det skal tilrettelegges for videre utvikling av næringspolitikk, skolestruktur, vedlikeholdprogram for vann og kloakk, hvor det skal bygges eller ikke bygges, hvor det skal hugges skog eller ikke, Jeg forsøker å finne ut om det blir flere private barnehager, om eldreboliger skal samles under en privat paraply og så videre. I min kommune.

FINLESER jeg avisen finner jeg drypp.
Heldigvis er det "no-go" for politikere (riksarten) på det man før i verden ville kalle gamle/sykehjem og de lokale har fått så mye pepper før at de har lært.
PÅ tv, i radio og i aviser, strutter "de store" med sitt. Uten at de snakker om hvordan de skal forbedre kommunenes økonomi og lignende.


BOMPENGER, opp ad stolper og nedad vegger, la vær å hjelpe flyktninger (som et parti konsekvent bare kaller migranter) kommunereformen smaker kanskje litt av fugl, men de lokale politikerne har kanskje ytterste ledd av lillfingeren, på det rattet.
JEG ER LEI OG KVALM.

Godt valg

Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar