Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

tirsdag 20. oktober 2020

 Kjære deg

I natt kom sneen. Den var spådd, men jeg tenkte at den ville vente til denne dagen var over. Det gjorde den ikke. Så ...

I dag har jeg ikke gjort noe "fornuftig". I dag skulle mitt livs grunnmur fylt 71 år. Skulle ha, så trasige ord. Skulle ha, men det ble ikke slik. Skulle ha, drømmer som brast.  Skulle ha, forventninger som ikke ble oppfylt.

Så, hva har jeg gjort? Drukket kaffe, lyttet til Leonard Cohen "Thank you for the dance" og undret meg over om musikken vi likte å lytte til sammen, kommer til å lyde som før. Som da vi lyttet sammen.

Hva mer? Sittet ved puffen ved ovnen og stirret på ilden som danser. Gått frem og tilbake, bladd i bøker, fotografert rådyr, fått trøst av en venn. 




Jo, Jeg har husket å spise, ikke verst bare det. Jeg har matet katter, også. Men ellers? Ikke noe. Har ikke tatt oppvasken fra i går en gang.

Det kommer nye dager, dager hvor han ikke skulle ha fylt år. Det er tross alt flest av dem.
Verden stopper ikke opp et sekund om noen dør. Kanskje det er best slik?


Hilsen liv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar