Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

søndag 3. januar 2021

Det rare året

 Kjære deg.
2020 er historie, 2021 har nettopp startet. I dag er det den 3. og om min livs grunnmur hadde vært i live skulle vi ha feiret, oss og vårt liv. 
Slik ble det ikke. For selv om han fortsatt hadde vært her, hadde det ikke blitt den helt store feiringen. Jo da, god mat, et glass vin og roser i vase, men bare oss to.

Innen jeg hadde rukket å tenke meg om, snudde jeg meg i sengen og sa: "Gratulerer med dagen". Jaja, gammel vane er vond å vende og i det merkelige rommet mellom søvn og våken finnes ikke død eller smittsomme sykdommer.

Jeg har tuslet rundt, sett og hørt nyheter og savnet dialogene. Men så tok jeg tak og holdt en liten gardinpreken for meg selv. Hadde jeg ikke elsket, hadde jeg ikke savnet. Hadde jeg vel? Og det er vel bedre å ha elsket og å ha vært elsket, enn ikke?

Tilbake til 2020. For mange (alt for mange) har dette vært et møkkaår, med smittevern til langt over ørene, sykdom, død, arbeidsledighet, økonomisk usikkerhet og leirras. Og irritasjon over mennesker som ikke forstår at det finnes andre enn dem selv i verden. 

Lyspunkter? Jo da.



Ingen overfaller meg med uønskede klemmer lenger, ingen stiller spørsmål om hvorfor man synes så lite og de som føler intens trang til å se mitt blide (hm. hm.) åsyn, spør om de kan komme. Og har jeg ikke lyst til å se noen, så kan jeg trekke frem smittevernkortet og avbestille hele besøket. For i en enmannshusholdning er man helt sjef
Flere hyggelige telefonsamtaler, meldingsutvekslinger og blomsterhilsener.
Og så har det poppet opp varetilbringere. 
Og så kommer våren, om ikke så lenge.

Så det står til liv, her i alle fall

Hilsen liv

4 kommentarer:

  1. Ja, 2020 lærte os meget, især om os selv. Hvad vi føler og tænker. Ét ved jeg, at dette ikke bliver ved. Der kommer en ny slags tid hvor vi kan udfolde os som vi ønsker. Det bliver ikke på den "gamle" facon, heldigvis skulle jeg sige, men på en bedre og sundere måde. Tiden som er gået er givet godt ud, og det gode kommer altid tilbage. Jeg føler næsten ligesom dig. Jeg glæder mig også til våren, og duften af nye ting in naturen. Tak for at du er, du allerkæreste!!

    SvarSlett
  2. Takk for at DU er. Nei, som før blir det ikke, men spennende er det i alle fall.
    Ta vare på deg, allersøteste og klem <3

    SvarSlett
  3. Godt å høre at det står til liv. Godt nyttår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det står til liv hos deg også. Godt nytt bedre år :)

      Slett