Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

onsdag 3. februar 2021

 Kjære deg

Dag tre etter en skjellsettende hendelse:
Jeg har ikke noe hjem for tiden. Kulden fikk siste ord og lot vannet strømme rimelig fritt fra ovenpå og ned til meg. Hvilket gjør det vanskelig, for ikke å si umulig å være der.
Nå er jeg hos eldste datter og hennes, i Horten. Det er et godt stykke fra hjemme og hit, så jeg har mobilisert postvakt og oppsyn av gjennomvåt og gjennomfrossen bolig.
Siden det må tørke før man kan starte noe som helst, tar det tid før jeg vet noe særlig.



Men uansett, ingen liv gikk tapt, Buddhapusen ble med til sin første eier .
Jeg har nok litt av et lerret å bleke, det tar den tiden det tar.

Og frost kan være vakker

Hilsen liv

6 kommentarer:

  1. Uff da, høres krevende ut. Godt du hadde et sted å søke tilflukt. Og ting har en tendens til å ta tid.
    Frost er vakkert, enig i det. Men denne kulden har satt seg fast, sammen med holka som jeg ikke liker. Blir mye inneliv.
    Tvi tvi med å få orden på boligen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det går seg til etter hvert. Vet ikke om skaden er så stor at det ikke lønner seg å reparere. Får se, det er dog ikke meg som eier det. Det er døtrene mine.

      Slett
  2. Hvad er der dog sket? Er huset skyllet væk eller taget blevet utæt? Der er stor forskel, og jeg kan jo ikke lade være med at gætte, hvad der er sket. Jeg tror buddha statuen har det godt og har givet dig fred og en ny oplevelse. Men jeg fornemmer jo at du ikke har det så godt.

    jeg måtte vide mere, så jeg brugte søgemaskinen Google: //Notodden 2021 flomme // og fik følgende resultat:

    Jul 24, 2011 — (VG Nett) Det er fullstendig kaos på Notodden etter at flom har rammet hele byen. ... STORE VANNMASSER: Notodden er lammet etter flom. Foto: Frode Andersen. ... Beste rabattkoder og tilbud for februar 2021 hos Cubus.

    Det må man gerne smile lidt ad, ikke? Det viser at søgemaskiner og "kunstig intelligens" ikke er intelligent.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Donald
      jeg har bodd i et gammelt hus og vannrørene i gulvet mellom 1. og 2. etasje sprang lekk natt til 1. februar. Vannet flommet hele natten og da jeg våknet var bare soverommet og spisestuen uten vann på gulvet. Huset er ubeboelig og vi vet ikke om det lar seg reparere uten av vi går bankerott. Selv om forsikringen dekker mye, vil det likevel være mange usikkerhetsmomenter, så jeg finner meg et nytt sted å bo. Huset tilhører jo mine døtre. Men det ordner seg nok. Buddha (gjenværende katt) er hos sin første eier, her i Horten.
      Som sagt, det ordner seg på et vis.
      Hvordan går det med dg og helbreden?
      Klem på deg <3

      Slett
  3. Kjære Anne - det var da forfærdeligt, men hvor er det godt at du kan bo hos din datter. Jeg fandt Horten på kortet, ja der er et stykke vej. Det var godt at du får hjælp til posten og med at se efter huset, gennemvådt og frosset, måske er der alligevel noget, der kan reddes. Har du to døtre? Dejligt.

    Når jeg har set nyheder med huse, der er blevet oversvømmet, har jeg prøvet at se hvad slags skader der opstår, og det kan være meget dyrt at rense og reparere; det kommer jo an på hvad slags vand og hvad huset ellers er lavet af. Jeg håber forsikringen vil hjælpe på en god måde.

    Hvordan det går med mig? Jeg har det egentlig meget godt, men er meget træt, og kommer til at lave små fejl, som man gør når man er træt. Kom til at slette kommentaren og måtte skrive den igen! Men det er småting. Vaccinen kan vistnok godt være årsag til at man er træt, og første gang jeg fik vaccine 13. Januari var det tydeligt at der var lidt træthed/hovedpine, men ikke meget, og anden gang, sidste onsdag (3.Febr.) var der en lidt større portion og lidt større ømhed i skulderen, - måske var det derfor at jeg blev meget træt. Men jeg kommer alligevel i gang - og nu er det sent og jeg vil gå i seng!


    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du er ferdig med vaksinen. Jeg får min i neste måned tror jeg.
      Klem på deg <3

      Slett