Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

fredag 26. februar 2021

Nesten på plass

 Kjære deg

Nå er jeg bofast igjen. En liten leilighet, omtrent midt i denne merkelige byen jeg har bodd i så lenge, er grunnlaget for mitt nye hjem.
Den er ikke stor, men stor nok for meg. Og langt fra velinnredet. 
Den har kjøleskap, komfyr, rennende varmt og kaldt vann. Et baderom med dusj, et soverom med seng og et klesskap uten alt for mye i.
Kjøkkenet har merkelige vinkler.
Stuens innredning er som følger: Et lite bord, en stol og en badekrakk som fyller flere funksjoner. Akkurat nå har jeg laptopen på den.

Det er omtrent som å være på telttur uten telt.

Men så snart det er litt varmere i mitt gamle hjem, skal det pakkes sammen. Sist jeg var der (2 dager siden) var det 1 stakkarslig varmegrad inne. Ikke den ideelle temperaturen for pakking av glass og demontering av saker og ting.



Men alt med seg. Jeg har det utmerket.

Hilsen liv

8 kommentarer:

  1. Tillykke med din lejlighed, Annemor 🤍

    SvarSlett
  2. Ja tillykke med nyt hjem. Jeg tror der er mange ting, som er nemmere dér. Jeg ville ønske at du havde postet billeder af det gamle hjem, så jeg bedre kunne forstå, hvorfor du er nødt til at forlade det. Vandrøret, som sprang, har tydeligvis gjort alt vådt, og dermed er mange ting ødelagte.

    Men det er jo rent vand, der kommer fra vandrør, ikke mudder, som ved "flomme" (oversvømmelse af stærk strøm fra vandløb).

    Hvis jeg kunne bo lige så billigt som her, ville jeg måske også foretrække en lille lejlighed, men -- nu må jeg se at få det bedste ud af hus og have her. Heldigvis kan jeg spille klaver, når det passer mig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vannrøret som sprang ligger mellom tak og gulv. Det var vann i veggene og i mellomrommet mellom 1. og 2. etasje, det dryppet i gangen, på bad og toalett, på kjøkkenet og i stuen. Vannet fortsatte slik at det dryppet enkelte steder i kjelleren også. Og så var det skikkelig kaldt så alt frøs.

      Merkelig opplevelse.

      Klem på deg <3

      Slett
  3. Ja det skal jeg love for er en mærkelig oplevelse. Så er huset totalt ødelagt, det er jo synd!
    Jeg håper du får en god tid nu. Og håper at det går godt med at redde, hvad reddes kan.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tar tid, for det må tine noe før alt kan tas ut. Sist jeg var der og fikk hentet noe var det kommet opp i tre grader. La noen pinner i ovnen, men det er ikke lett å skulle pakke sammen når det er så kjølig. Det går fremover, men sent. På den annen side, tid har jeg jo.
      Klem på deg <3

      Slett
  4. Godt å høre at du har funnet et nytt krypinn. Lykke til med pakking og installering.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. Det er omtrent som å begynne et nytt liv. Siden jeg får så mye mindre plass, må jeg være meget selektiv når det gjelder det jeg vil ha her.
      Det ordner seg fint

      Slett