Blogginnhold

Både tekst og bilder er beskyttet av opphavsrettighetene i følge åndsverksloven. Kopiering skal ha skriftlig samtykke fra bloggeier

søndag 7. mars 2021

 Kjære deg

Nå bor jeg der jeg bor. Jeg pakker opp, jeg pakker ut, jeg kaster og jeg vasker. Ting velges bort og veldig få velges til.
På sett og vis er det  "min tur", nå er jeg som bestemmer hvor skapet skal stå og bildet skal henge. Nå er det jeg som former mitt hjem uten å spørre noen om "lay out".
På sett og vis er det forfriskende. I alle fall er det uvant. Dette har jeg ikke gjort på over femti år.



Med tid og stunder vil det kanskje komme et lite bilde, men hold ikke pusten i mens.

Min eldste datter lurte på om jeg fikk sove om natten, jeg bor tross alt ved "rånerstripa". Og der jeg bodde tidligere, var det slett ikke mye støy, verken natt eller dag. Ett og annet rådyr trasket forbi (kommer til å savne dem) eller en rev eller en grevling. Men de laget ikke mye støy. Søvnmønsteret mitt har aldri vært noe å juble for, men jeg sover ikke noe dårligere nå. Nesten tvert om.

Smått om senn blir jeg enig med meg selv om hva jeg vil ha her, jeg har ingen hast. Det eneste som hastet var å få blomster i vinduskarmen. Og det har jeg nå. 
En dag av gangen, ett skritt av gangen. Går så bra. 


Hilsen liv



4 kommentarer:

  1. Ha ha hold ikke pusten imens -- indtil der kommer et billede! Ikke mere slik! Billeder!

    Nej det er ikke hver dag man får indrette sig som man selv synes! Havde I boet 50 år i det andet hus eller var det et "færdigt hus" som I to boede sammen i?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det jeg mente var at jeg ikke har laget hjem alene, vi var jo sammen om å innrede.
      Klem på deg. <3

      Slett
  2. Åh ja -- man skal vise hensyn når man møblerer sammen. Det er jo meget godt.

    Man skal selvfølgelig også udtrykke sine ønsker og tale om hvad begge/alle vil synes om.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjorde vi.
      Vi skulle jo bo sammen.
      Klem på deg.

      Slett